«Θέλουν να σας κάνουν καλά. Αλλοίμονο, εκεί φτάνει ο παραλογισμός των λογικών. Καλά, δηλαδή να γυρίσετε πίσω, έξω στην τέφρινη πραγματικότητα, να ξαναδήτε πίσω με την κρίσι του ακέραιου μυαλού την πιο αβάσταχτη, την πιο αρμολογημένη αλλόφρονη λογική της ζωής που σκοτώνει την ανθρώπινη καρδιά. [...] Μα τι θα βάλετε στη θέση του οράματος εσείς οι λογικοί; [...] Καλοπροαίρετοι γιατροί μου, αν επιμένετε να με γιατρέψετε από κάτι, γιατρέψτε με από την λογική».

Ρώμος Φιλύρας από το δρομοκαΐτειο

Όφις

Μες στη κοιλιά μου έχω ένα φίδι
φρόνιμο είναι, μεθοδικό
σέρνει τους δρόμους για το κακό
τις διαδρομές του δεν τις προδίδει.

Πριν έρθει η ώρα δόλια λουφάζει
άγνωστη μου 'ναι η αφορμή
την βρίσκει κι είναι αυτή η στιγμή
αργά κι αλύπητα να με ταράζει.

Τα σπλάχνα αρχίζει να μου τυλίγει
κι ύστερα σίζω απ' το λαιμό
τον κολασμένο του συριγμό
που απλώνει μέσα μου θανάτου ρίγη.

Εχω ένα φίδι μες στη κοιλιά μου
δεν το 'χω βάλει εγώ εκεί
φωλιά έχει φτιάξει να κατοικεί...
Αυτή η φωλιά του είν' η φωλιά μου!


Κώστας Σφενδουράκης