«Θέλουν να σας κάνουν καλά. Αλλοίμονο, εκεί φτάνει ο παραλογισμός των λογικών. Καλά, δηλαδή να γυρίσετε πίσω, έξω στην τέφρινη πραγματικότητα, να ξαναδήτε πίσω με την κρίσι του ακέραιου μυαλού την πιο αβάσταχτη, την πιο αρμολογημένη αλλόφρονη λογική της ζωής που σκοτώνει την ανθρώπινη καρδιά. [...] Μα τι θα βάλετε στη θέση του οράματος εσείς οι λογικοί; [...] Καλοπροαίρετοι γιατροί μου, αν επιμένετε να με γιατρέψετε από κάτι, γιατρέψτε με από την λογική».

Ρώμος Φιλύρας από το δρομοκαΐτειο

Ο φίλος κι ο εχθρός

Έχω ένα φίλο κι έναν εχθρό στο πύρινο κεφάλι
κι όταν ο ένας μου μιλά τον αναιρεί ο άλλος
σαν δυο θαμώνες σ’ ένα μπαρ, που στου ποτού τη ζάλη
φιλονικούν, αρπάζονται και προκαλείται σάλος.

Ο ένας λέει πως θα βρεθώ γυμνός ενώπιον όλων
και ο καθένας τις πληγές μου φρίττωντας θα δείχνει
κι ο άλλος πως θα περπατώ στα χνάρια των διαβόλων
με σύνεση και δε θα δει κανείς ν’ αφήνω ίχνη.

Ο ένας λέει πως τ’ ουρανού πρέπει να βρω τη σκάλα,
με φόβο να την ανεβώ χωρίς να βλέπω πίσω
κι ο άλλος πως με οράματα να πορευτώ μεγάλα
στο κόσμο αυτό με σιγουριά πως θα τον κατακτήσω.

Κι έτσι συνέχεια αρπάζονται λογομαχούν για μένα
και στο κεφάλι μου η φωτιά ανήλεα φουντώνει
κάθε φορά και φεύγοντας αφήνουνε καμμένα
να ψάχνει εκεί η σκέψη μου ανήμπορη και μόνη.

Κι όμως ο ένας είν’ εχθρός κι ο άλλος είναι φίλος
το νιώθω όταν η αίσθηση των δυο μ’ ακολουθάει
κι ο ένας με σπρώχνει στου γκρεμού όταν πατώ το χείλος
κι ο άλλος μ’ αρπάζει σαν βρεθώ αντικρυστά στα χάη.

Κι είναι οι μόνες μου στιγμές που εκεί καταλαβαίνω
πως είν’ ο ένας φίλος μου κι ο άλλος είν’ εχθρός μου
είν’ οι στιγμές οι τραγικές που τη ζωή διαβαίνω
και βρίσκεται ο θάνατος δυο βήματα εμπρός μου.

Μα δε τους βλέπω κι όσα λεν στο νου να ξεχωρίσω
δεν δύναμαι γιατί ούτε εχθροί να λεν αυτά ούτε φίλοι∙
ξέρω όμως θα ‘ρθει η στιγμή που εγώ θα τους ορίσω
πριν έρθει η νύχτα της ζωής, στης ησυχίας το δείλι.


Κώστας Σφενδουράκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου